Skreddersydd forutsigbarhet

Kundeintervju Hertz

av apr 3, 2020

First Rent A Car Norway AS omfatter Hertz bilutleie i Norge. Konsernet har 500 medarbeidere og finnes på 143 lokasjoner her til lands. Hertz har en markedsandel på 40 %. Finans2 har vært eneleverandør av full reskontroservice med inkasso siden 2017 til Hertz. 

 

I 2019 håndterte Finans2 mer enn 211 000 fakturaer på vegne av Hertz. Fakturaoppfølgingen er differensiert ut ifra Hertz` ulike kundekategorier innen privat- og bedriftsmarkedet.

Vi har tatt en prat med kredittsjef Runar Bystrøm om kundereisen.

 Det er nettopp dette som er nøkkelen til suksess for å levere tjenester til vår bransje. Det å forstå og tilpasse innfordringstjenester til vår spesifikke bransje og sammensatte kundemasse, har gjort at Finans2 har hatt suksess der andre har feilet.

Hva var viktig for dere ved valg av partner på reskontro og inkasso?

At aktøren vi valgte, måtte oppleves som en reell samarbeidspartner, ikke bare et tradisjonelt kunde/leverandørforhold. Den riktige samarbeidspartneren for oss måtte være motivert for, og rustet til, å sette seg inn i vår kompliserte set-up, og samtidig være villig til å tilpasse seg variert håndtering til våre forskjellige kundesegmenter.

 

Hva var avgjørende for at dere valgte Finans2?

Finans2 satte seg på forhånd godt inn i hvordan vi er organisert, og hvordan vi fungerer. Tilbudet fra Finans2, og deres tjenestespekter, var tilpasset oss og vår struktur.  Finans2 svarte best på våre utfordringer og ønskemål.

 

Hva er deres erfaring med Finans2 som partner?

Etter 3 års partnerskap har vi sammen etablert et meget godt samarbeid med velfungerende løsninger, både når det gjelder teknisk oppsett, daglig kommunikasjon og resultater i form av løsningsgrad på inkasso. Vi opplever at kollegene i Finans2 er svært kunnskapsrike og har høy kompetanse når det gjelder vår forretningsmodell og ellers i det finansfaglige. Vi måler dette partnerskapet på løsningsgrad, ajourhold og inntekt, og vi er svært fornøyde med det Finans2 har oppnådd til nå.

Vi har daglig kommunikasjon om fremdrift for å optimalisere ytterligere, og vi blir alltid møtt med en løsningsorientert innstilling.  Finans2 fokuserer hele veien på forbedring og utvikling av sin leveranse til oss.

 

Hvordan opplever dere at Finans2 tilpasser seg deres bransje?

 Det er nettopp dette som er nøkkelen til suksess for å levere tjenester til vår bransje. Det å forstå og tilpasse innfordringstjenester til vår spesifikke bransje og sammensatte kundemasse, har gjort at Finans2 har hatt suksess der andre har feilet.

 

Mange selskaper tenker at det å sette bort en kjernefunksjon som reskontroførsel gjør at man mister nærheten til kundene.
Hva er deres erfaring på dette området?

 Den samme bekymringen hadde vi, og det var derfor vi satte kriteriene på valg av samarbeidspartner på andre ting en kun det økonomiske. Vår erfaring etter 3 år er meget god på dette området, og vi får minimalt med tilbakemeldinger fra kunder som anser dette som problematisk. En god oppskrift for å lykkes her er å ha gode rutiner, daglig dialog og nøyaktige fullmakter, da skaper man et godt fundament for ajourhold og svært få avvik.

 

Skiller Finans2 seg ut på noen måte, slik dere ser det?

 I motsetning til de noe større og etablerte konkurrentene opplever vi Finans2 som vesentlig mer fremoverlente i tilpasning av sine tjenester. I tillegg til stort fokus på intern compliance har Finans2 som aktør et sterkt ønske om å utvikle seg sammen med kundene. Vi anser Finans2 som en fremtidsrettet tjenesteyter av finansielle tjenester.

  

Har Finans2 levd opp til deres forventninger?

Finans2 har absolutt levd opp til våre forventninger, og vi har også forventninger til at de vil leve opp til våre fremtidige planer og ambisjoner.

 

 

 

Kontakt oss

Vil du vite mer om våre tjenester?

Kontakt oss i dag for en hyggelig samtale om hva vi kan tilby av tjenester til din bedrift.

Sammen finner vi løsningen som passer for nettopp ditt selskap. Mail: salg@finans2.no